چکیده:
مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی از نظام پژوهش سراهای دانش آموزی شهر مشهد صورت گرفته است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش، پژوهش ارزشیابی بود. جامعه مورد مطالعه کلیه مدیران، دبیران و دانش آموزان عضو این مراکز بودند. مدیران و دبیران به صورت سرشماری تعیین شدند که به ترتیب ۷ و ۷۰ نفر بودند. دانش آموزان نیز با حجم جامعه ۲۵۰۰ نفر با استفاده از جدول مورگان به تعداد ۳۳۵ نفر مشخص شدند که در خصوص آنان از شیوه نمونه گیری در دسترس استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که برای تدوین آن ۲۰ ملاک و ۱۶۸ نشانگر در دو بخش شاخص های ادراکی و عملکردی شناسایی شد. ۷ ملاک و ۵۸ نشانگر در بخش درونداد، ۸ ملاک و ۷۸ نشانگر در بخش فرآیند و ۵ ملاک و ۳۲ نشانگر در بخش برونداد در نظر گرفته شد. روایی و پایایی ابزارها با استفاده از نظر متخصصان و آلفای کرونباخ احراز گردید. با استفاده از روش توصیفی، وضعیت عوامل نظام پژوهش سراهای دانش آموزی از منظر ذی نفعان در بخش درونداد، همه ملاک ها در سطح مطلوب، در بخش فرآیند ، ۱۰ملاک در سطح مطلوب و ۵ ملاک در سطح نسبتا مطلوب و در بخش برونداد، ۳ ملاک در سطح مطلوب و ۵ ملاک در سطح نسبتا مطلوب ارزیابی شد. در پایان پیشنهاد گردید که مسولان با حمایت بیشتر خود از پژوهش سراهای دانش آموزی در زمینه مادی و معنوی، موجبات دلگرمی ذی نفعان و موفقیت های بیشتر آنان را فراهم آورند.
مبلغ واقعی 25,000 تومان 40% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا