محل لوگو

کدینگ استانداردهای حسابداری PDF


کدینگ استانداردهای حسابداری PDF

کدینگ استانداردهای حسابداری شامل 32 فایل جداگانه

ضرورت همگرایی استانداردهای حسابداری ایران با استانداردهای بین المللی حسابداری

کشور ما برای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر باید به اقتصاد جهانی بپیوندد. بنابراین باید با استانداردهای حسابداری به صورت بین المللی همگرا شده و گاهی شرایط کشور خود را نیز در نظر گرفت. کوچک بودن بخش خصوصی و دیدگاه های مدیران موجب می شود که استانداردهای برنامه حسابداری با گرایش ملی تدوین شود و در زمان تطبیق با استاندارد های حسابداری بین المللی ، در مواردی که استاندارد های حسابداری مطابق شرایط اقتصادی کشور نیست در بعضی موارد کدینگ استاندارد حسابداری ، تغییرات لازم را لحاظ کنیم.

سه نظریه درباره تدوین استاندارد های حسابداری وجود دارد :

  • بدون چون و چرا استاندارد های بین المللی نرم افزار حسابداری مالی را بپذیریم
  • در استاندارد های حسابداری ، مبنا را بر استاندارد های بین المللی حسابداری قرار دهیم
  • استاندارد های حسابداری را مطابق نیاز های ملی ، به صورت بومی تدوین کنیم


    خلاصه استانداردهای حسابداری

    مقررات حاکم در انجام کار سیستم حسابداری که به عنوان قواعد مورد پذیرش اند ولی در عمل تغییر می کنند را استاندارد های حسابداری گویند. مسئولیت تدوین استاندارد های حسابداری بر مبنای استاندارد های بین المللی حسابداری ، بر عهده سازمان حسابرسی می باشد. بر مبنای مفاهیم گزارش های مالی ، در کتاب استاندارد های حسابداری ، 31 مورد از استاندارد های حسابداری تا به امروز تدوین شده است. معمولاً استاندارد های حسابداری دارای سه بخش زیر می باشد :

    1. شرح دادن مساله
    2. ارائه راهی برای حل مساله
    3. ارائه راه حل مورد قبول و مطلوب

    استاندارد حسابداری شماره 1

    در استاندارد حسابداری شماره 1 ، به نحوه ارائه صورت های مالی اشاره می شود. اطمینان از مقایسه صورت های مالی واحد تجاری با دوره های قبل و همچنین صورت های مالی واحدهای تجاری دیگر از اهداف شماره 1 استاندارد حسابداری می باشد.

    استاندارد حسابداری شماره 2

    صورت جریان وجوه نقد ، استاندارد حسابداری شماره 2 می باشد که برای ارزیابی جریان های وجه نقد ، صورت های عملکرد مالی و ترازنامه باید توام با صورت جریان وجوه نقد مورد استفاده قرار گیرد. زیرا برخی از وجوه نقد نتیجه معاملاتی است که در دوره های مالی قبل رخ داده و انتظار می رود در یکی از دوره های آتی منجر به جریان وجه نقد دیگری شود.

    استاندارد شماره 7 حسابداری

    یکی دیگر از استاندارد های حسابداری ، استاندارد شماره 7 حسابداری می باشد که اشاره به حسابداری هزینه های تحقیق و توسعه دارد و به دلیل تلفیق با استاندارد حسابداری شماره 17 به نام دارایی های نامشهود ، حذف گردیده است. زمان و معیار شناخت دارایی و تعیین مبلغ دفتری ، از معیار های موجود در حسابداری دارایی نامشهود است.

    استاندارد حسابداری شماره 9

    استاندارد شماره 9 حسابداری اشاره دارد به حسابداری پیمان های بلند مدت و هدف استاندارد 9 حسابداری ، نحوه محاسبه درآمد هزینه های مرتبط با پیمانهای بلند مدت در صورت مالی پیمانکار است. با توجه به ماهیت فعالیت پیمانکاران ، تاریخ شروع و پایان متفاوت در صورت های مالی ثبت می شود. بنابراین باید تخصیص درآمد و هزینه ها در دوره های عملیات با موضوع پیمان اجرا شود.


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما