محل لوگو

تحقیق درباره معرفي سايت به موتورهاي جستجوگر


تحقیق درباره معرفي سايت به موتورهاي جستجوگر

تحقیق درباره معرفي سايت به موتورهاي جستجوگر در 55 صفحه با فرمت word

 

مقدمه:

همانطور كه ميدانيم شبكه جهاني اينترنت روز به روز در حال گسترش است و طراحان صفحات وب از يك طرف و استفاده كننده گان از طرف ديگر با اين شبكه ارتباط برقرار مي كند .در اين ميان افزايش روز افزون صفحات وب مشكل انتخاب صفحات مورد نياز را براي كاربران ايجاد ساخته است . پس از ان موتورهاي جستجو به كمك كاربران شتافته و ان ها را در بدست اوردن اطلاعات مورد نياز ياري مي دهند .

اين موتورهاي جستجو از يك طرف براي كاربران مهم است و از طرف ديگر براي طراحان و مديران .

اهميت موتورهاي جستجو براي كاربران به اين لحاظ است تا صفحات مفيد خود را بدست اورند و براي طراحان و مديران اين اهميت دارد كه سايت ان ها به كاربران از طرف موتورهاي جستجو معرفي شود.

در اين مقاله به كمك طراحان و مديران رفته و طي سه بخش ,اشنايي با موتورهاي جستجوگر , بهينه سازي موتورهاي جستجوگر و معرفي سايت به موتورهاي جستجوگر راه هاي مهينه سازي سايت خود و روش بالا كشيدن خود در موتورهاي جستجو را به ان ها نشان مي دهد.

بخش اول:

آشنايي با موتورهاي جستجوگر

موتور جستجوگر چيست؟

موتور جستجوگر ابزاری است که به ما کمک می کند، جستجو کنیم. ابزاری است کهما را از به خاطر سپردن آدرس سایتهای بسیار بی نیاز می کند. می توان گفت که موتور جستجوگر یک سایت است که به سوالات ما پاسخ می دهد. بامراجعه به یکی از آنها ابتدا می گوییم که چه می خواهیم بعد از آن است که موتورجستجوگر صدها، هزاران و شاید میلیونها پاسخ برای آن به ما ارایه می دهد.

عده ای اینگونه تصور می کنند که موتور جستجوگر برای پاسخ دادن به سوالات ما درهمان لحظه تمام اینترنت را می گردد. این تصور درست نیست بلکه موتور جستجوگر برایسرعت دادن به فرایند پاسخ دهی به سوالات کاربران، ابتدا پایگاه داده ای از تمامسایتهای که می شناسد، تشکیل می دهد. سپس برای پاسخ دادن به سوالات از همین پایگاهداده کمک می گیرد.

موتور جستجوگر نرم افزاری دارد که لحظه به لحظه اطلاعات پایگاه داده اش راافزایش داده، به روز رسانی می کند. به هنگام پاسخ دادن به سوالات نیز موتور جستجوگربا مراجعه به این پایگاه داده پاسخها را می یابد و بهترین پاسخها را در ابتداینتایج جستجوی خود قرار می دهد.


هر موتور جستجوگر برای تشخیص بهترین پاسخها ازالگوریتمی مختص به خود کمک می گیرد. هر چه این الگوریتم بهتر عمل کند، پاسخهای دادهشده بهتر خواهند بود و موتور جستجوگر محبوب تر می شود. محبوبیت گوگل نیز ناشی از دراختیار داشتن بهترین الگوریتم در ارایه نتایج جستجو است.

دقت پاسخها، تعداد پاسخها و جدیدتر بودن این پاسخها سه حوزه ای هستند کهموتورهای جستجوگر در آن به جنگ یکدیگر می پردازند زیرا می دانند که کاربران دقیقااین سه مورد را می خواهند. این سه مورد پاسخ این سوال هستند که چرا همه موتورهایجستجوگر مانند گوگل و یاهو معروف نمی شوند؟

بیایید اینگونه فرض کنیم که موتور جستجوگر طراحی شده است که دقیقا به سوال کاربرپاسخ می گوید و دقیق ترین و جدیدترین پاسخ را به وی ارایه می دهد. آیا در این صورتهمه می توانند به آنچه که می خواهند دست یابند؟

متاسفانه پاسخ منفی است. زیرارفتار کاربران نیز مهم است. ما اگر نتوانیم به موتور جستجوگر بگوییم که چه میخواهیم، آن نیز نمی تواند پاسخی درست به ما بدهد. "31 روز بعد از اول اسفند" برایگوگل همان "31 روز بعد از اول اسفند" است در حالیکه مقصود من "اول بهار" یا "اولفروردین ماه" بوده است!

آشنایی کاربران با تکنیکهای جستجو به آنها کمک میکند، بهتر و سریعتر به آنچه کهمی خواهند دست یابند. مقوله دیگری که در جستجوی اطلاعات باید مد نظر قرار داده شود،ارزیابی اطلاعات است. به عبارت دیگر آیا هر چه که در اینترنت وجود دارد، اطلاعاتموثق و معتبری می باشد؟ پاسخ منفی است.

توجه به این موضوع بسیار مهم است. ما همواره به دنبال اطلاعاتی هستیم که نیاز مارا برآورده کند. شاید پاسخهای داده شده در یک جستجو، بسیار دقیق و معتبر باشند اماممکن است فراتر از نیاز کاربر باشد. لذا کاربران باید هم با مقوله جستجو در اینترنت و کار با موتورهای جستجوگر آشناباشند و هم با مقوله ارزیابی اطلاعات.

اطلاعات موجود در اینترنت را می توان از دیدگاه تجاری به سه دسته تقسیمبندی کرد:

الف – اطلاعات رایگان و پیدا
ب – اطلاعات رایگان و ناپیدا
ج – اطلاعاتتجاری

موتور جستجوگر هر چقدر هم از پایگاه داده بزرگی برخوردار باشد نمی تواند تماماطلاعات وب را در خود داشته باشد. ماهیت تجاری بودن بسیاری از سایتها و همینطورمحدودیتهای تکنولوژیکی موتور جستجوگر را از دسترسی به تمام اطلاعات وب دور می کند. گفته می شود اگر اطلاعات تمام موتورهای جستجوگر بر روی هم ریخته شود حداکثر 50 درصدوب را شامل می شود.

در حقیقت بخش اعظم وب از دسترسی موتورهای جستجوگر دور است که به آن وب پنهانگفته می شود. بنابراین برای یک جستجوی کامل نیاز به مراجعه به سایر ابزار جستجو نیزداریم. ابزاری نظیر کتابخانه های مجازی و وبهای پنهان.

بازاریابی با موتورهای جستجوگر بدین معناست که کاری کنیم تا موتور جستجوگر سایتما را در رتبه های بالاتر قرار دهد تا شانس مراجعه به سایت ما افزایش یابد. موتورجستجوگر ممکن است میلیونها سایت را در پاسخ به سوال کاربر نمایش دهد اما آیاکاربران تمام این سایتها را بازدید می کنند؟ خیر در اغلب موارد آنها نیاز اطلاعاتیخود را با مراجعه به سایتهای رتبه یک تا 30 برآورده می کنند. بنابراین نیازی بهمراجعه به سایتهای دیگر نخواهند داشت.

امروزه جنگ موتورهای جستجوگر برای کسب سهم بیشتری از میزان جستجوهای کاربرانوارد حوزه های دیگری شده است. در حال حاضر رقابت اصلی میان گوگل، یاهو و MSN است.

موتورهای جستجوگر هر روز هوشمندتر می شوند و ماهیت تجاری بیشتری می یابند. سوالیکه شاید خیلی ها می پرسند این است که آیا گوگل نیز رتبه های عادی خود را خواهدفروخت؟ به عبارت دیگر آیا می توان با پرداخت هزینه، جایی در صدر نتایج عادی گوگلداشت؟

از دیدگاه کاربرانی که از موتورهای جستجوگر برای دسترسی به اطلاعات مورد نیازاستفاده می کنند، مهمترین مقوله های مورد توجه عبارتند از:

  • استفاده از کدام ابزار جستجو
  • تکنیکهای موثر جستجو برای صرفه جویی در وقت و هزینه
  • تحلیل نتایج جستجو
  • ارزیابی اطلاعات بدست آمده

از دیدگاه دارندگان سایتها و تجارت الکترونیک که موتور جستجوگر را ابزار نخستبازاریابی خود می دانند، مقوله های زیر مد نظر است:

  • میزان وابستگی به رتبه ها تا چه میزان
  • رتبه های بالا در کدام موتور جستجوگر
  • رتبه های بالا در موتورهای جستجوگر پولی یا موتورهای جستجوگر رایگان
  • چگونگی کسب رتبه های بالا
  • رتبه های بالا با چه عباراتی
  • تحلیل ترافیک سایت

برخی موضوعات مورد توجه از دیدگاه تکنولوژی های جستجو و موتورهای جستجوگر نیزعبارتند از:

  • کسب درآمد بیشتر
  • طراحی بهترین الگوریتم برای رتبه بندی صفحات
  • راهکاری تشخیص تقلب در رتبه ها از سوی دارندگان سایتها
  • نزدیک تر کردن جستجو به زبان محاوره کاربر
  • فشرده سازی اطلاعات و بزرگتر کردن هر چه بیشتر پایگاه داده
  • طراحی روشهای سریعتر بازیابی اطلاعات
  • جستجوی بهتر در فایلهای صوتی و تصویری

انواع موتورهاي جستجوگر:

موتورهاي جستجوگر، با درجات متفاوتي از موفقيت، در واقع يك كار انجام مي دهند: فراهم آوردن يک وسيله جستجوی ساده برای كمك به كاربران در رسيدن به اطلاعات موردنياز.

براي نيل به اين مهم، موتورهاي جستجوگر از اطلاعات موجود در پايگاه دادهشان كمك مي گيرند. اطلاعات اين پايگاه داده نيز به روش هاي گوناگوني تامين مي شودبا توجه به نوع جمع آوري اطلاعات، خدمات جستجويي که در وب ارايه می شود به دو گروهاصلی زير تقسيم بندی می گردد:


• موتور جستجوگر( Search Engine)
• فهرست( Directory )

تفاوت اصلی دو گروه اشاره شده در اين است که اطلاعات پايگاه داده گروه اول را نرم افزارها جمع آوری می کنند حال آنکه اين کار برای گروه دوم توسط انسانها انجام می شود.

الف Search Engine( يا موتور جستجوگر
در حالت كلي زماني كه صحبت از موتور جستجوگر مي شود، مقصود، اين نوع آن است. در اين نوع از موتورهاي جستجوگر، كار جمع آوري اطلاعات بر عهده اسپايدرها است. اسپايدر نرم افزاري است كه كار جمع آوري اطلاعات مورد نياز يك موتور جستجوگر را بر عهده دارد. پايگاه داده اين نوع از موتورهاي جستجوگر بزرگتر از ساير انواع است و اطلاعاتي را كه آنها ارايه مي دهند، معمولا" به روزتر مي باشد.
عمليات به روز رساني و گسترش اطلاعات پايگاه داده موتور جستجوگر از يک هفته تا چند ماه به طول مي انجامد. اسپايدرها، هيچ گاه از كار نمي ايستند و به طور مداوم به جمع آوري اطلاعات مشغول هستند. ممكن است اطلاعات جمع آوري شده توسط اسپايدرها از صفحات جديد باشد و يا اطلاعات به روز شده از صفحاتي باشد كه قبلا" هم به آنها مراجعه کرده اند.

فهرست:

مقدمه:

بخش اول اشنايي با موتورهاي جستجوگر

  • موتور جستجوگر چيست؟4…………………………………
  • انواع موتورهاي جستجوگر6……………………………….
  • مفاهيم پايه موتورهاي جستجوگر10…………………………
  • يك موتور جستجوگر چگونه كار مي كند؟13…………………..

بخش دوم بهينه سازي موتورهاي جستجوگر

  • بهينه سازي موتورهاي جستجوگر18………………………...
  • اندازه گيري ترافيك سايت و تحليل ترافيك25…………………..
  • محاسبه Page Rank گوگل28……………………………
  • چطور طراحي يك سايت بر روي رتبه ان در موتور جستجو تاثير مي گذارد؟32…………………………………………….
  • مشخصاتي كه يك وب سايت نبايد داشته باشد35……………….
  • راه ورود موتور جستجو گر به سايت37……………………...

بخش سوم معرفي سايت به موتورهاي جستجوگر

 

  • استفاده از سرويسهاي رايگان و يا ارزان قيمت39…………….
  • خودتان معرفي كنيد40………….………………………….
  • كمك گرفتن از افراد متخصص40………….…………………
  • استفاده از نرم افزارها40……………….………………….
  • معرفي به دايركتوري ها40…………………………………
  • معرفي به موتورهاي جستجوگر45…………………………..
  • چگونه مي توان كاري كرد كه سايت ما به سرعت در موتورهاي جستجوگر ثبت شود46…………….
  • چگونه سايت خود را چسبناك كنيم49………………………..
  • چرا سايت ما در موتورهاي جستجوگر ثبت نمي شود؟50……….
  • جلوگيري از ثبت صفحات شخصي در موتورهاي جستجوگر52…..


 


مبلغ واقعی 5,500 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 5,225 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما