محل لوگو

گزارش كارآموزي برنامه ریزی


گزارش كارآموزي برنامه ریزی

گزارش كارآموزي برنامه ریزی در 48 صفحه با فرمت word و قابل ویرایش

 

گزارش كارآموزي

با عنوان :

برنامه ريزي

معاونت : ريخته گري اداره كل : برنامه ريزي

نام استاد كارآموزي :

آقاي دكتر حيدري

نام سرپرست :

آقاي مهندس خزائي

نام دانشجو :

محمد صادق فيضي ديزآبادي

دانشگاه آزاد اسلامي

تاريخ :

از ارديبهشت 83 تا خرداد 83

پيشگفتار

دنيا پس از رنسانس و به خصوص در قرن پاياني هزاره دوم آنچنان شاهد دگرگوني هاي شگرفي در زمينه هاي علوم و فنون بوده كه بسان رؤيايي باورنكردني مي آيد . رشد چشمگير صنعت در روزگار ما به گونه اي بوده كه حتي خالق داستانهاي علمي و تخيلي ژول ورن نيز چنين چيزي به مخيله اش خطور نكرده و نتوانسته بود پيش بيني تحولات عصر تكنولوژي را تصور كند .

حركت شتابان صنعت به اسب افسار گسيخته اي مي ماند كه ياراي توقف نداشته و همانطور مي تازد . سواد بر آ ن صاحبان صنايع بزرگ دنيا و كشورهاي توسعه يافته مي باشند كه فاصله خود را لحظه به لحظه از ديگر كشورها بيشتر مي كنند تا عملا اميدي براي رسيدن به آنها وجود نداشته باشد . در اينجا بود كه دانشگاهها با هدف به روز كردن دانشجويان خود و با هدف اين كه از اين رهگذر عقب نمانده و افرادي تحصيل كرده كه در صنعت روز دنيا عملا عقب مانده و ناكار آمد باشند پرورش ندهند تصميم به ورود در اين عرصه گرفتند . و تلاش كردند خلا مزبور را به گونه اي پر نمايند . بزرگترين خدمتي كه در اين مراكز آموزشي به دانشجويان خود و به صنعت كشور نمودند بر قراري واحدهايي به نام كارآموزي بود تا بدينوسيله پيوندي ميان دانشگاه و صنعت بوجود آيد و با همراهي و معاضدت استادان دانشگاه و نخبگان فنون درهر چه بالا بردن سطح كيفيت محصولات و صنايع بكوشند . اميد است اين پيوند متقابل آينده اي بهتر از آن صنعت كشور نمايد .

مقدمه اي پيرآمون شركت ايران خودرو

شركت ايران خود رو در مرداد ماه 1341تحت شماره 7352 به نام شركت سهامي كارخانجات ايران ناسيونال در اداراه ثبت شركتها به ثبت رسيد و در تاريخ 15/7/1342به بهره برداري رسيد .

اين كارخانه در ابتدا به توليد اتوبوسهاي مدل 11321و ميني بوسهاي 319پرداخت . سپس در تاريخ 20شهريور1345 اجازه تاسيس كارخانجات ساخت انواع اتومبيل هاي سواري 4 سيلندر به اين كارخانه داده شده كه به دنبال آن در 23/2/1346 توليد پيكان با امتياز ساخت گروه كرايسلر در كارخانه شمالي آغاز گرد يد . در سال 1351 بخش مونتاژ موتور با ظرفيت 30 دستگاه در ساعت و چند ماه بعد قسمتهاي تراش قطعات موتور و ريخته گري براي 6 قطعه از موتور پيكان با ظرفيت 15 دستگاه در ساعت شروع به كار كرد . اين شركت در اصل مجموعه اي از چند كارخانه صنعتي مختلف مي باشد كه هر كدام قسمتي از نيازهاي توليدات اين كارخانه را براي توليد نهايي محصول بر آورده مي كنند كه تعدادي از اين كارخانجات به شرح زير مي باشند :

برش و پرس ، رنگ زني ، ريخته گري و سنگ زني ، موتورسازي ، تزيينات و تكميل كاري ، اتوبوس سازي ، سواري سازي وسالن آ لومينيم قسمت ريخته گري كه به ابهر انتقال يافت و در آنجا بصورتي شركتي مستقل فعاليت خود را آغاز خواهد كرد . همچنين سالن چدن اين واحد نيز ( ريخته گري ) به تاكستان انتقال خواهد يافت وبه صورت مستقل فعاليت خواهد كرد . كارخانه ريخته گري ايران خودرو در زميني به مساحت 10704 متر مربع در مجموعه جنوبي شركت ايران خودرو و بين جاده مخصوص و قد يم كرخ واقع شده است.

مقدمات اجراي طرح اين كارخانه در اوايل سال 1350 بوده است كه نصب و راه اندازي كارخانه توسط شركت كرايسلر تا سال 1353 بطول انجاميده است بطوريكه در 27/7/1353 سالن ريخته گري رسما افتتاح گرديد و طبق برنامه از پيش تعيين شده توليد 6 قطعه چدني موتور به شرح زير را آغاز كرد :

سيلندر ، سرسيلندر ، اگزوز ، فلايويل، كپه ياتاقان ، چرخ د نده

پس از گذشت 16 سال كه تنها 6 قطعه چدني موتور پيكان در اين قسمت ساخته مي شد از 1370 اقدام به ساخت قطعات جديد ديگر نمود كه عبارتند از : كاسه چرخ ميني بوس ، كاسه چرخ پژو ، كاسه چرخ پيكان ، د يسك پيكان ، فلايويل پژو و تويي چرخ پيكان مي باشد . پس از آن با تغيير برنامه توليد شركت و انبوه سازي توليد كارخانه فقط به توليد قطعات سيلندر و سر سيلندر و از سال 79 قطعات صادراتي والئو پرداخت و توليد بقيه مايحتاج خود را به كارگاهها و كارخانه هاي خصوصي ، اقماري واگذار كرد كه بعضي از آنها تحت نظر ايران خودرو و بعضي ديگر بصورت مستقل به توليد محصولات با كيفيت تحت نظر اين شركت ميپردازند .

آشنايي با واحد برنامه ريزي مديريت ريخته گري ايران خودرو

يكي از بخشهاي مهم وظايف مديريت برنامه ريزي مي باشد . در ا ين برنامه ها اهداف بلند مدت و كوتاه مدت مد نظر قرار گرفته و بر اساس اين اهداف استراتژي ( براي رسيدن به اهداف بلند مدت ) و تاكتيك روش رسيدن به هدف در نظر گرفته شده ( تعيين فعاليتهاي مورد نياز ) تعيين مي شود و در واقع خط مشي سيستم براي رسيدن به اهداف تعيين شده ، ترسيم مي شود .


مبلغ واقعی 10,000 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما