محل لوگو

تحقیق درباره قوانين فيزيك جاذبه نيوتن الكترومغناطيس


تحقیق درباره  قوانين فيزيك جاذبه نيوتن الكترومغناطيس

تحقیق درباره قوانين فيزيك جاذبه نيوتن الكترومغناطيس در 32 صفحه با فرمت word و قابل ویرایش

 

مقدمه

كميت‌هاي فيزيكي ... سنگ بناي علم فيزيك كميتهاي فيزيكياست كه ما براي بيان قوانين فيزيك از آنها استفاده مي‌ كنيم از جمله مي‌توان از طول، جرم، زمان، نيرو، سرعت و چگالي، مقاومت و شدت ميدان مغناطيسي نام برد. بسياري از اين واژه‌ها مانند طول و نيرو در گفتگوهاي روزمره نيز بكار مي‌روند. مثلاً ممكن است گفتهشود: « من اينكار را هر قدر هم طول بكشد، بخاطر شما با تمام نيرو انجام مي‌دهم». ولي در فيزيك بايد واژه‌هاي به كميتهاي فيزيكي، مانند نيرو و طول را با وضوح و دقت تعريف كنيم و آنها را با مفاهيم روزمره اشتباه نگيريم. در مثال بالا معاني واژه‌هاي طول و نيرو هيچ ربطي به تعريف دقيق و علمي اين كميت ندارد. يك كميت فيزيكي (مانندجرم) را موقعي تعريف شده مي‌دانيم كه روشها يا دستورالعملهايي براي اندازه‌گيري آن بيان كرده و يكايي (مانند كيلوگرم) به آن نسبت داده باشيم. يعني، در واقع يك استاندار براي آن تعريف بكنيم. نكته مهم تعريف اين كميت با يك روش مفيد و عملي و پذيرفته شدن آن درسطح بين‌المللي است. تعداد كميتهاي فيزيكي آنقدر زياد است كه مرتب كردن آنها خود مسئله‌ اصلي و مشكل است. اين كميتها از هم مستقل نيستند. بعنوان مثال سرعت برابر نسبت طول به زمان است

كاري كه بايد بكنيم اينست كه ا زميان تمام كميتهاي فيزيكي ممكن چند كميت مشخص را انتخاب كنيم. و آنها را كميتهاي اصلي نباميم. بقيه كميتها را از اين كميتهاي اصلي بدست مي‌آوريم. آنگاه براي هر يك از اين كميهاي اصلي استانداردي در نظر مي‌گيريم. بعنوان مثال، اگر طول را كميت اصلي انتخاب كنيم، متر را بعنوان استاندارد آن در نظر مي‌گيريم و آن را با عمليات دقيق آزمايشگاهي تعريف مي كنيم.

فهرست مطالب:

مقدمه

قانون جاذبه نيوتون

قانون اول نيوتون درباره حركت

اهميت قانون اول

قانون دوم نيوتون درباره حركت

نيرو و شتاب

جرم و شتاب

قانون دوم نيوتون

قانون دوم نيوتون درباره حركت

كاربرد قوانين نيوتون

نورد الكترومغناطيسي

طيف الكترومغناطيسي

نخستين موتور الكتريكي فارادي

مسئله ساختار هسته اتمي

اتم بور

انرژي كلاسيكي اتم

قانون اهم، مقاومت

ضريب دمايي مقاومت

تكامل فيزيك

منابع

 


مبلغ واقعی 4,500 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 4,275 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما