محل لوگو

مقاله درباره معماري نرم افزار


مقاله درباره  معماري نرم افزار

مقاله درباره معماري نرم افزار در 90 صفحه با فرمت word و قابل ویرایش

چکیده

با گسترش روز افزون استفاده از مدلهای فرایند مبتنی بر معماری، طراحی معماری نرم افزار اهمیت ویژهای یافته است. یک طراحی معماری خوب، طراحی است که نیازهای کیفی مورد انتظار مشتری را برآورده نماید. در این گزارش روش های گوناگون طراحی معماری نرم افزار مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سپس ویژگی کیفی قابلیت تغییر به طور دقیق و جزئیات معرفی خواهد شد و سپس معماری یک سیستم مطالعه موردی با دیدگاه دستیابی به قابلیت تغییر طراحی خواهد شد.

فهرست مطالب

1 مقدمه 4

2 معماری نرم افزار چیست ؟ 5

2-1 تعاریف پایه در معماری نرم افزار 6

الگوهای معماری یا سبکهای معماری 6

مدل مراجع 6

معماري مرجع 6

2-2 دیدگاه های معماری 7

ديدگاه Bass 7

ديدگاه 4+1 8

ديدگاه‌هاي دیگر 8

3 طراحی معماری نرم افزار 9

3-1 كاركرد‌هاي سيستم و معماري نرم‌افزار 9

3-2 ويژگي‌هاي كيفي 9

3-3 ويژگي‌هاي كيفي سيستم 10

3-4 سناريو‌هاي ويژگي‌كيفي 10

3-5 ويژگي‌هاي كيفي كسب و كار 11

3-6 ويژگي‌هاي كيفي معماري 12

3-7 يك طراحی معماری خوب بايد داراي چه ويژگي‌هايي باشد؟‌ 12

3-8 دستیابی به ویژگیهای کیفی 12

تاکتیکهای معماری 12

الگوهای معماری 14

ارتباط تاکتیکها و الگوهای معماری 15

4 روشهای طراحی معماری نرم افزار 16

4-1 طراحی مبتنی بر ویژگی 16

4-2 طراحی به کمک سبک های معماری مبتنی بر ویژگی 17

4-3 طراحی با ملاحظات اقتصادی با استفاده از روش آنالیز سود هزینه 19

5 ويژگي كيفي قابليت تغيير 23

5-1 تعريف قابليت تغيير 23

5-2 مشخص نمودن نياز‌هاي قابليت تغيير با استفاده از سناريو‌هاي كيفي 23

5-3 مدل سازي قابليت تغيير در سطح معماري نرم افزار 24

5-4 تاكتيك‌هاي قابليت تغيير 24

5-5 تاكتيك‌هايي كه تغييرات را محلي مي‌كنند. 25

5-6 تاكتيك‌هايي كه ميدان ديد وظايف را كاهش مي دهند. 26

5-7 تاكتيك‌هايي كه از پخش شدن تغييرات جلوگيري مي‌كنند. 26

5-8 ارزيابي قابليت تغيير 27

ارزيابي نحوه اختصاص وظايف 27

ارزيابي وابستگي بين ماژول‌ها 27

انواع وابستگي 27

نحوه بازنمايي وابستگي‌ها 29

روش Brute-force 29

استفاده از بستار انتقالی 29

استفاده از روش‌هاي بهينه سازي 30

استفاده از جدول وابستگي‌ها 30

5-9 تصميم گيري نهايي در مورد طراحي ويژگي كيفي قابليت تغيير 30

6 مطالعه موردي 31

6-1 مرحله 1 - انتخاب يك سناريو حقيقي 31

6-2 مرحله 2 - بررسي نوع سناريو حقيقي 31

6-3 مرحله 3 - انتخاب چهارچوب استدلال مناسب 32

6-4 مرحله 4 - مشخص نمودن پارامتر‌هاي محدود و آزاد 34

6-5 مرحله 5 - مشخص كردن تاكتيك‌هاي وابسته به پارامتر‌هاي آزاد 35

6-6 مرحله 6 - اختصاص مقادير اوليه به پارامتر‌هاي آزاد 36

6-7 مرحله 7 - انتخاب تاكتيك‌ها و به كاربردن آنها براي دستيابي به پاسخ مناسب 36

استفاده از كامپايلر به عنوان واسط 38

استفاده از سيستم‌عامل به عنوان واسط 38

6-8 مرحله 8 : اختصاص مسئوليت‌ها به عناصر معماري 38

7 خلاصه و نتیجه گیری 40

8 مراجع 41

 


مبلغ واقعی 25,000 تومان    35% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 16,250 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما