محل لوگو

مقاله مهندسی مجدد و نقش کنترلهای داخلی‎


مقاله مهندسی مجدد و نقش کنترلهای داخلی‎

مقاله مهندسی مجدد و نقش کنترلهای داخلی‎ با فرمت word (قابل ویرایش_15صفحه)

مقدمه

در پاسخ به رقابت جهانی شرکتهای آمریکایی مفهوم مهندسی دوباره عملیات اساسی تجارت خودرا به منظور بهبود کیفیت کالا و خدمات و بهره وری پذیرفتند (ایتنا لایف & کازلتی – هامر و چمپی 1993) ، ( بل آتلانتیک – کورید 1994) ،(کامینز اینجین –کلیماس 1997) ( استمن کداک – هامر و چمپی 1993 ) ، ( فورد موتور – هامر و چمپی 1993) ، (هولت پاکارد – کورید 1994 ) ، ( تاکو گاز – کورید 1994) در بین دیگران( در مقایسه با دیگران ) دستاوردهای موثر تری را از مهندسی دوباره بدست آوردند .همچنین شرکتهای کوچک و متوسط منافعی از مهندسی دوباره بدست آوردند .ریچارد ال از دانشگاه کارنگی میلون فلوریدا دریافت که 60 درصد از 2000 شرکتی که او مورد ارزیابی قرارداد در (Great lakes)منافع آنها از تجدید ساختار، کسب و کار بهبود یافته است .(گلیکمن 1993)حسابداری و بخشهای اقتصادی (هیلد برند 1994 کلیماس 1997 و اشمیت 1994) تولید و نگهداری استراتژیک ( کلوک 1994) بخشهای منابع انسانی ( اشمیت 1994 ) و آژانسهای دولتی مانند بخش اقتصاد انحصاری و ترد مارک آفیس (تیلور 1994) و متولیان حمل و نقل شهری در لس آنجلس (سندرز 1997) فرآیندهای اساسی تجارت خود را مورد مهندسی دوباره قراردادند مهندسی دوباره یا نوآوری در عملیات که توسط کسانی چون دانپورت 1993 مسطلح شد به راههای تازه ای برای انجام کارها منجر شد که تقسیم وظایف و مسئولیتها را بین افراد و بخشها نامفهوم تلقی کرده و یا خذف کرد . در مقابل وظایف جداگانه برای افراد و بخشهای مختلف در مدیریت سازمانهای سنتی ،طرفدان مهندسی دوباره افزایش بهره وری از طریق ترکیب مسئولیتها و توانایی برای تکمیل فرایندهای تجاری را در دست اشخاص و کارکنان واحد تجاری می دانند . ( دانپورت 1993 ،هامر و استنتون 1995 و هامر 1990)

اگرچه بهره وری حاصل از مهندسی دوباره ممکن است مهمتر از بعضی از نتایج کنترلهای داخلی در جدا کردن وظایف مرتبط با توانائیها انجام خرج و نگهداری از دارائیهای شرکت و نگهداری سوابق باشد. اهمیت کنترلهای داخلی مناسب در عملیات مورد مهندسی مجدد قرار گرفته نباید نادیده گرفته شود . واقعه برینگس بانک که در آن یک تاجر قادر به شروع و تحریف پرونده یک سری از معاملات بود که منجر به نابودی طولانی مدت آن شد ، نیاز به کنترلهای داخلی برای عملیات تجاری را در سازمانهای با وسعت گسترده جهانی نشان میدهد( گیبسون 1997) .

در واقع مهندسی دوباره بسیاری از طرحهای ابتکاری نظیر مدیریت کیفیت جامع ،ترکیب و ادغام ، تجدید سازمان که در رسیدن به اهداف مورد انتظار شکست خورده بودند را به هم پیوند داد .(چمپی و نوهریا 1996- هامر و استنتون 1995- مارکوس و بنجامین 1997)

به منظور اجتناب از شکست ، طرفداران تغییر مدیریت به اهمیت بیان روشن انتظارات مدیریت در عملیات تجاری تاکید کردند. چرا که مقایسه نتایج دوره های واحد تجاری با عملکرد مورد انتظار باعث ایجاد خود کنترلی در اعضای یک سازمان خواهد شد (دراکر1996).

اگر چه مکانیسمهای بازخورد که باعث ایجاد خودکنترلی در افرادی که عملیات حیاتی تجاری را انجام میدهند می شود ، و ایجاد موفقیت و بهره وری تجارت و نوآوری و ثبت و اجراء وگزارشدهی عملیات ، باارزش هستند .نباید از افزایش ریسک تجاری آن چشم پوشی کرد . ( COSOVol2 1992)

 

فهرست مطالب:

خلاصه

مقدمه

اصول واهداف مهندسی دوباره

هفت هدف مهندسی دوباره در تجارت

مدیریت و مهندسی دوباره

کنترلهای داخلی

ارزیابی ریسک

توسعه و نگهداری سیستم

مجوزها

ورود ،پردازش و ذخیره سازی داده ها

انتقال داده ها

نتیجه گیری

پیشنهادات برای تحقیقات آینده

پانوشت

منابع


مبلغ واقعی 25,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 12,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما