محل لوگو

جزوه درس حسابداری پیمانکاری


جزوه درس حسابداری پیمانکاری

 

جزوه آموزش حسابداری پیمانکاری استاد احمد فخاریان

 

قرارداد پیمانکاری چیست؟

به طور کلی قرارداد پیمانکاری، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار (مقاطعه کار) واگذار می‌کند؛ موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است ایجاد ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا باشد. تمامی توضیحات مربوط به حسابداری پیمانکاری در این جزوه ارایه شده است.

 

شرکت پیمانکاری چیست؟

سال‌هاست که در جامعه کسب و کار، شنیدن واژه پیمانکاری به موضوعی پرتکرار تبدیل شده است. پیمانکار به مجموعه‌ای گفته می‌شود که می‌تواند به‌صورت حقیقی یا حقوقی فعالیت و قرارداد انجام فعالیت‌هایی را با افراد حقیقی یا حقوقی منعقد کند. پیمانکاران با توجه به توانایی‌، سابقه و تعداد نفرات فعال مرتبه‌بندی می‌شوند و در مناقصات گوناگون شرکت می‌کنند. مطابق با آیین‌نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری، شرکت‌های پیمانکاری در یازده گروه که شامل، ساختمان، راه و ترابری، صنعت و معدن، تاسیسات و تجهیزات کشاورزی، آب، مرمت آثار باستانی، کاوش‌های زمینی، ارتباطات، نفت و گاز و نیرو است، می‌توانند فعالیت کنند.

 

حسابداری پیمانکاری چیست ؟

حسابداری پیمانکاری سیستم اطلاعات حسابداری در شرکت‌های پیمانکاری به عنوان مهمترین زیر مجموعه این سیستم، اطلاعات مالی گوناگونی را در اختیار استفاده کنندگان این نوع اطلاعات، به ویژه مدیران هر سازمان قرار می‌دهد. اطلاعات حسابداری باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا در فرآیند تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد. امروزه نرم افزار های حسابداری هم کاربرد های بسیار در سیستم های حسابداری دارند و یکی از این نرم افزار ها نرم افزار حسابداری سپیدار می باشد.


مبلغ واقعی 25,000 تومان    40% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 340

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما