محل لوگو

طرح توجیهی طرح احداث شركت ماكاروني


طرح توجیهی طرح احداث شركت ماكاروني

طرح توجیهی طرح احداث شركت ماكاروني  در 60 صفحه با فرمت word قابل ویرایش

بخش اول: كليات طرح تهيه ماكارون

 مقدمه

مصرف انواع ماكاروني در جهان به دلايل مختلف افزايش يافته و همچنان مصرف آن در حال توسعه مي باشد، در راستاي تأمين نياز جامعه و يا حتي در جهت تشويق به مصرف آن، كشورهاي صنعتي سرمايه هايي در اين راه به كار انداخته و با تبليغات به خوردن ماكاروني عادت كرده اند. اتخاذ سياست خود اتكايي در جهت ميل به استقلال اقتصادي كشور ايجاب مي كند كه توليد ماكاروني با استفاده از ماد اوليه داخلي و مطابق طبع و ذائقه مورد نظر مردم كشورمان مورد حمايت قرار گيرد كه امكانات جالبي براي تهيه انواع ماكاروني سالم فراهم مي نمايد. گسترش بهره برداري از ماكاروني براي توليد آن ضمن اينكه گام مهمي در جهت توسعه كشاورزي از نظر مواد اوليه و حمايت از زارعين كشور مي باشد فرآورده حاصله نسبت به ماكاروني هاي موجود در استان از ارزش غذايي بالاتري برخوردار مي باشد. در حال حاضر واحدهاي ماكاروني در نقاط مختلف كشور به ظرفيت اسمي حدود 10 هزار تن در سال در حال بهره برداري است.

اميد است با بهره برداري از اين كارخانه گامي در جهت افزايش توليد و قطع وابستگي برداشته و نيز خدمتي به كشور، مردم و منطقه محسوب مي گردد.

 

 نتايج آمارگيري صنايع رشته و ماكاروني:

گزارش زير نتايج آمارگيري از كارخانجات رشته ماكاروني سازي ايران مي باشد. از 78 كارخانه تهيه رشته و ماكاروني كه تماماً خصوصي مي باشند تقريباً از صد در صد كارخانجات كشور آمارگيري به عمل آمده است.

نتايج آمار گيري به عمل آمده شامل موارد زير مي باشد:

تعداد واحدها، وضع مملكت، تعداد پرسنل، ميزان مواد اوليه مصرفي عمده و غير عمده ، مواد شيميايي و ميزان وابستگي آنها، ميزان فرآورده هاي توليدي و نيز اشكالات تهيه مواد بسته بندي و اشكالات توليدي( شامل اشكالات فني كمبود قطعات يدكي) با بررسي كه در مورد اشكالات اساسي كارخانجات به عمل آمده و مي توان نتيجه گرفت كه در زمينه مواد اوليه بيته بندي و توليدي اشكال اساسي وجود دارد.

ظرفيت اسمي كارگاههاي ماكاروني طبق مواد موجود در گرمخانه‌ها كه محاسبه شده حدود 960000 تن در سال به ازاء هشت ساعت كار روزانه بدست آمده است.

وابستگي ماشين آلات در خط توليد ماكاروني نداريم و دستگاههاي توليدي واحد ماكاروني در كارخانجات توليدي ميكرون‌ (نور افشان) ، بهنام ، فرهمند و… ساخته ميشود و توسط متخصصان كارخانجات سازنده در محل نصب مي گردد.

1ـ تعداد واحدها وضع مالكيت بصورت در صد كارخانجات بر مبناي تعداد دركل و همچنين تعداد كاركنان مطابق جدول زير مشخص مي گردد.

 

 تعريف چند نوع مختلف ماكاروني:

ماكاروني به چند صورت توليد مي شود كه مختصراً به شرح زير مي باشد:

الف) ماكاروني بلند لوله اي نازك ، به شعاع 5/0 تا 8/0 ميليمتر كه به اسم ورميشل معروف است اعم از آنكه به شكل طبيعي مستقيم يا پيچيده شده يا يكنواخت بريده شده يا اشكالهاي ديگر به آن داده باشد.

ب) ماكاروني كوتاه به اشكال صدفي ، حلزوني ، مارپيچ ، ريسماني تابيده و غيره كه به صورت صاف يا خط دار يا لنگره اي و غيره پر يا ميان خالي معروف به راويولي و كوكيت مي باشد.

ج) ماكاروني بلند تخت لب كنگره اي به پهناي 11 تا 60 ميليمتر.

د) ماكاروني مطلق، لوله اي است بلند و ميان خالي اعم از آنكه جدار خارجي آن صاف يا خط دار باشد. شعاع ماكاروني صاف مي تواند از 4 تا 9 ميليمتر و يا 19 ميليمتر باشد و شعاع ماكاروني خط دار مي تواند 8 يا 14 يا 18 ميليمتر باشد.

هـ) ماكاروني هاي ديگر به اشكال برنجي ، ستاره اي ، مثلث سوراخ دار حبهاي و عدسي انگشتري الفبا حلقه اي ، اعداد و غيره كه بيشتر براي مصرف سوپ مناسب هستند.

توليد ماكاروني آنچنان تابع ضوابط و مقررات خاص مي باشد كه شايد نتوان در بررسي اوليه متوجه شد ، چرا كه آنچه در ايران در حال حاضر به عنوان ماكاروني در بازارها عرضه مي شود مي توان به جرأت گفت كه 80% محصولات توليدي غير استاندارد بوده و يا فقط تركيب از آرد و رنگ مي باشد.

در حاليكه ماكاروني به عنوان يك غذاي ساده در بازارهاي جهاني مطرح است و مصرف كننده توقع دارد كه در عين اينكه محصول را به طور آماده مصرف مي نمايد ، همزمان با اين سرعت عمل بتواند پاره اي از ويتامينها و پروتئين هاي مجاز را نيز به بدن برساند ، و در ايران اين مطلب كمتر مورد توجه قرار دارد و يا اصلاً مورد توجه نيست و بر همين اساس است كه ماكاروني هاي وارداتي كه اغلب توسط مسافرين و يا بعضي از تجار و با قيمتي حدود 5 برابر محصول داخلي وارد بازار مي گردد. اما با تأسف ملاحظه مي گردد كه خريدار توجه بيشتري به خريد كالاي وارداتي دارد چرا كه محصول وارداتي با فرمولي متفاوت و با طعمي مطلوب و مطابق سليقه هر مصرف كننده توليد گرديده ، از نظر مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران كه با توجه به استاندارد آمريكا تهيه گرديده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مبلغ واقعی 10,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما