محل لوگو

مقاله لیزر و مسافت سنج لیزری


مقاله لیزر و مسافت سنج لیزری

مقاله لیزر و مسافت سنج لیزر در 15 صفحه با فرمت word

چکیده:

امروزه ، نسل پالس مافوق ، موضوع پژوهش و فعالیت های جدید می باشد . پیشرفت سریع در این زمینه به ایجاد لیزر عملی و مفید که در حال حاضر می تواند تولید پالس در مقیاس زمانی فمتوثانیه (۱۰- ۱۵) منجر شود . در این کار ، ما به استفاده از این تحولات به بحث در مورد کاربردهای عملی لیزر می پردازیم که بتوان در آینده آنها را به صورت جدید تکمیل و یا نسل جدیدی از آنها را ایجادکنیم. لیزر یک منبع نور قوی است که دارای خواص فوق العاده ای است که نورهای معمولی مثل لامپ تنگستن ، لامپ جیوه و . . .ندارند . خاصیت اصلی لیزر این است که امواج نور مسیرهای بسیار طولانی را طی می کند در حالی که کمترین واگرایی را دارند . در یک منبع نور معمولی نور توسط امواج جداگانه مخلوط با هم که هر کدام به صورت تصادفی متساعد می شوند ، منتشر می شود و از این جهت تنها می توانند مسافت کوتاهی را طی کنند . در حالی که اگر امواج هم راستا و بدون تداخل باشند ، امواج به صورت منسجم منتشر می شوند .

 خاصیت اصلی لیزر این است که امواج نور مسیرهای بسیار طولانی را طی می کند در حالی که کمترین واگرایی را دارند . در یک منبع نور معمولی نور توسط امواج جداگانه مخلوط با هم که هر کدام به صورت تصادفی متساعد می شوند ، منتشر می شود و از این جهت تنها می توانند مسافت کوتاهی را طی کنند . در حالی که اگر امواج هم راستا و بدون تداخل باشند ، امواج به صورت منسجم منتشر می شوند .

لیزر یک منبع نور قوی است که دارای خواص فوق العاده ای است که نورهای معمولی مثل لامپ تنگستن ، لامپ جیوه و . . .ندارند . خاصیت اصلی لیزر این است که امواج نور مسیرهای بسیار طولانی را طی می کند در حالی که کمترین واگرایی را دارند . در یک منبع نور معمولی نور توسط امواج جداگانه مخلوط با هم که هر کدام به صورت تصادفی متساعد می شوند ، منتشر می شود و از این جهت تنها می توانند مسافت کوتاهی را طی کنند . در حالی که اگر امواج هم راستا و بدون تداخل باشند ، امواج به صورت منسجم منتشر می شوند . در لیزر ، امواج نور دقیقا در امتداد هم هستند . بنابراین دارای یک ناحیه ثابت هستند . این انسجام در نور لیزر است که باعث تمام تفاوت ها در این نور می شود که آنرا بسیار باریک ، قدرتمند و باعث تمرکز آسان آن روی یک جسم شده است . نوری با چنین ویژگی هایی در طبیعت یافت نمی شود . لیزر پالس مافوق را به بررسی طبیعت در مقیاس زمانی فمتوثانیه ، مطالعه زمان ، حل و فصل تعدادی از فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی، بیولوژیکی فوق سریع را اجازه می دهد. به عنوان مثال ، چنین لیزرهایی ، راه اندازی و نظارت بر واکنش های شیمیایی فوق سریع ، مطالعه فرآیندهای آرامش و پدیده های گذرا ، حل دینامیک مولکولی و بررسی فعل و انفعالات نور و ماده را فعال کرده اند[۱] . کاربردهای بالقوه در زمینه هایی از قبیل ارتباطات ، الکترونیک سرعت بالا و پردازش سیگنال نادرست دارد[۲] . در حوزه فرکانس ، جستجو کردن طیفی ازحالت گسترده به همان اندازه فاصله تولید شده توسط یک فمتوثانیه حالت قفل لیزر می تواند به عنوان یک خط کش برای اندازه گیری فواصل فرکانس [۳, ۴] و همچنین می توان آن را به عنوان یک “پل فرکانس” مورد استفاده برای اتصال فرکانس دور قرار داد . بنابراین توانایی برای تولید پالس های بسیار کوتاه بسیار مطلوب میباشد . کار گزارش شده در اینجا بخشی از فعالیت های پژوهشی گروه ما در دانشگاه پیزا است. گروه ما در همکاری با استانداردهای فرکانس گروهی از موسسه نووسیبیرسک فیزیک لیزر (روسیه) ، در حال حاضر در حال توسعه یک زنجیره فرکانس که به نحوی منسجم در ارتباط سیگنال از حوزه های مختلف فرکانس نوری ، به محدوده رادیویی قادر خواهد بود . با چنین زنجیره ای برای انتقال ثبات فرکانس بین سیگنال ها از حوزه های مختلف امکان پذیر خواهد بود . در عوض ، آن به ما اجازه می دهد تا توسعه ابزار های جدید اندازه گیری از قبیل: استانداردهای فرکانس (سینت سایزر) و شمارنده فرکانس [۵,۶] . جستجو کردن طیفی فرکانس نوری تولید شده توسط یک لیزر فمتوثانیه به عنوان پایه ای برای توسعه زنجیره فرکانس ذکر شده در بالا استفاده می شود.


مبلغ واقعی 5,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 399

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما