محل لوگو

طرح توجیهی و کارآفرینی مطب پزشک


طرح توجیهی و کارآفرینی مطب پزشک

طرح توجیهی و کارآفرینی مطب پزشک در 48 صفحه با فرمت word و قابل ویرایش

مقدمه:

از بانک اطلاعاتی تعاریف گوناگونی شده است که تعریف زیر از همه جامع تر به نظر می رسد:

بانک اطلاعاتی مجمو عه ای سازمان یافته از ا طلاعات و داده های مر تبط با هم است. داده ها

عبارتند از:حقایق وارقام یک مو ضوع خاص واطلاعات عبارت ا ند از نتایجی که از ترکیب داده ها حاصل می گرد ند. موسسات وسازمان ها معمولا سیستم های اطلا عاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از انها استفاده می کنند.

 

استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده

در این روش، داده ها در فایل های جدا گانه قرار می گیرند و برای استفاده از داده های موجود در ان فایل ها، سیستم های جدا گا نه ای طراحی می شود. به این نوع سیستم های اطلاعاتی سیستم پرئازش فایل ها می گویند.

 

استفاده از بانک های اطلاعاتی

در این روش ، داده های موجود به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار می گیرند.در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سر در گمی وبا صرف وقت اندکی، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در بانک های اطلاعاتی اخذ کند.امروزه اکثر موسسات وسازمان ها سعی می کنند از این سیستم اطلاعاتی استفاده کنند.

 

مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی

1- جلو گیری از اتلاف حا فظه در ذخیره کردن داده ها

2- ایجاد اطمینان نسبن به گزارش ها ی به دست امده

3- اخذ گزارش ها ی جدید ساده است

4- سرعت پردازش داده ها با لا است

5- داده ها از سیستم های کار بردی مستقل هستند

6- تمرکز در مدیریت داده ها به خوبی امکان پذیر است

معایب استفاده از با نک اطلا عا تی:

با نک اطلا عاتی با همه مزا یا یش ,معا یبی نیز دارد که این معایب در مقابل مزا یا ی فوق نا چیز ند، از جمله :

1-چون طزاحی با نک ها ی اطلا عاتی ساده نیست, جهت ایجاد ان به متخصصان ما هری نیاز است.

2-به دلیل متمرکز بودن سیستم اطلاعاتی, امکان اسیب پذیری سیستم زیاد است.یعنی ؛اگر یک قسمت از سیستم از کار بیفتد ، ممکن است در کار بقیه قسمت ها خلل ایجاد شود.

 

اجزای تشکیل دهنده بانک اطلا عاتی:

1-کاربران

2-سیستم با نک های اطلا عاتی

3-داده های موجود در با نک های اطلا عاتی

کاربران کسانی هستند که به نحوی با بانک های اطلا عاتی سر کار دارند.براساس نوع کاری که کاربران با بانک اطلا عا تی دارند, می توان انها را به سه دسته تقسیم کرد:

1-مدیر یا مسئول بانک اطلا عاتی.

2-برنامه نویسان کاربردی یا طرا حان بانک اطلا عا تی.

3-کاربران نهایی

کاربرا نعایی کسانی هستند که حق هیچ گونه تغییر وتبدیل را در بانک اطلا عا تی ندارند,بلکه فقط از امکانات ان می توان استفاده نمایند. طراحان بانک های اطلا عاتی کسانی هستند که بانک اطلا عاتی را ایجاد نموده ا ند.مسئول بانک اطلا عاتی کسی است که حق هر گونه تبدیل وتغییر را در بانک اطلاعا تی دارد.به عنوان مثال اضا فه کردن داده های جدید وحذف یا اصلاح داده ها به عهده مسئول بانک اطلا عا تی است.سیستم بانک اطلا عاتی مجمو عه ای از برنامه هایی استکه نیازهای کار بران را بر اورده می کند.

 

بخش دوم

بانک اطلا عاتی SQL

مقدمه:

محبوبیت رو به رشد SQL یکی از مطالب مهم در صنعت امروزی کامپیوتر می باشد.در عرض چند سال گذشته، SQL زبان استاندارد در بانک های اطلاعاتی کامپیوتری گردیده است.اکنون بیش از 100 محصول مدیریت بانک اطلاعاتی بر روی سیستم های کامپیوتری از کامپیوترهای شخصی گرفته تا کامپیوترهای بزرگ ، SQL را کنترل می کند.

اما SQL چیست ؟ چرا اهمیت دارد؟و... را در این بخش می خوانید.

 

 

تاریخچه SQL

SQLمخفف کلمات Structured Query Languageیا زبان ساخت یافته پرسش است. این زبان در اواسط دهه ی هفتاد میلادی توسط شرکت IBM ایجاد شد ودر ا بتدا SEQUEL نامیده می شد، SEQUELاز عبارت

English Query Language Structure مشتق شده بود.

گاهی به غلط زبان SQL امروز را نیز سکوئل تلفظ می کنند. زبان SQL روشی واحد برای دسترسی به داده های درون یک پا یگاه داده های رابطه ای را در اختیار قرار می دهد. صرفنظر از پایگاه داده های مورد استفاده، SQL زبان استانداردی برای دسترسی به داده

های درون ان به شمار می اید.

اولین استاندارد زبان SQL در سال 1989توسط موسسه ی استا نداردهای ملی امریکا (ANSI) ،منتشر شد.

این استاندارد در سال های 1992 و 1999 به روزاوری گردیدند. به این ترتیب این مکان پدید امده است تا بتوان با یاد گیری یک زبان واحد استاندارد، به پایگاه داده های متفا وتی ما نند اوراکل، اکسس، سا یبیس، فاکس پرو و SQL-Server دسترسی یافت.

 

نقش SQL

SQLخود یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی نیست در ضمن یک محصولی هم نیست که به تنهایی قابل استفاده باشد .یعنی اینکه نمی تواند SQL را از جایی خریداری کنید. بلکه SQL جز لاینفک یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی است.یعنی زبان وابزاری است برای ارتباط باDBMS .

موتور بانک اطلاعاتی یا Data Engine قلب DBMS بوده و مسئولیت عملی برای سازماندهی ، ذخیره سازی ، وبازیابی داده ها را بر روی دیسک دارد. این موتور در خواست های SQLرا از اجزا دیگرDBMS مانند برنامه تهیه کننده گزارش ، یا ابزار سازنده پرسش ، از برنامه های مر بوط به بر نامه های کاربردی که کاربر نوشته ، وحتی از سیستم های کامپیو تری دیگر ، دریافت می کند .

SQL نقش های متعددی بازی می کند:

1- SQL یک زبان پرسشی محاوره ای می با شد.بدین ترتیب که کاربران ،دستورات SQL را در یک برنامه محاورهای می نویسد تا داده ها را بازیابی نموده و انها را روی صفحه نمایش ، نشان داده و در واقع SQL ابزار ساده ای برای اجرای پرسش های با نک اطلا عاتی می باشد.

 

2- SQL یک زبان برنامه نویسی بانک اطلا عاتی است. برنامه نویسان با قرار دادن دستورات

SQLدر برنامه های کاربردی می تواند به داده های یک بانک اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.

از این تکنیک هم در برنامه هایی که کاربران می نویسند، وهم در برنامه های مربوط به بانک اطلا عاتی (مانند برنامه هایی که گزارش می نویسد ویا برنامه های ورود اطلا عات) برای دستیابی به بانک اطلاعا تی می توان استفاده نمود.

 

3-SQLیک زبان مدیریت بانک اطلاعاتی است . برای مدیریت بانک اطلاعاتی

مینی کامپیوتر یا بانک اطلاعاتی بزرگ ، ازSQL استفاده میشود تا ساختار بانک اطلاعاتی وکنترل داده های ذخیره شده تعیین می شود.

 

4-SQL یک زبان سرویس دهنده/ درخواست کننده می باشد. در برنامه های


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 660

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما