محل لوگو

مقاله درباره مدیریت بانک اطلاعاتی


مقاله درباره مدیریت بانک اطلاعاتی

مقاله درباره مدیریت بانک اطلاعاتی در 60 صفحه با فرمت word و قابل ویرایش

مقدمه :

تا چندين سال قبل فقط کساني که به سيستم هاي بزرگ و گران قيمت دسترسي داشتند، مي توانستند از برنامه هاي مديريت بانک اطلاعاتي استفاده کنند ولي با پا به عرصه گذاشتن کامپيوتر هاي شخصي در نوع ، اندازه و سرعت هاي مختلف ، برنامه هاي متعددي هم ، همراه اينان وارد ميدان شدند که هر کدام داراي خصوصيات منحصر به فرد خود بودند. در اين ميان dBASE مي توانست جلوگيري از بسياري از مشکلات مديران و مسئولان اين صنايع و نرم افزارهاي مناسب براي برنامه نويسان و تحليل گران سيستم باشد.

در سال 1978 ، « واين راتليف» برنامه Vulcan را نوشت و از سال 1979 تا سال 1980 انحصار فروش آن را خود شخصاً به عهده داشت تا اينکه در اوخر سال 1980 قراردادي با شرکت آشتون . تيت تکنولوژي (d Base) و حق تأليف آن را خريد و بعد از آن وي به عنوان مدير بخش تکنولوژي جديد در آتشون –تيت مشغول به کار شد.

BASEIIId از توسعه d BASEII که براي فصل هاي اوليه ريز کامپيوتر ها طراحي گرديده بود و از ظرفيت حافظه و قدرت پردازش محدودي برخوردار بود، پديد آمد ، ولي کاملاً يک برنامه کامپيوتري متفاوت براي بهره گيري از ريزکامپيوترهاي جديد معرض شد. ظرفيت ذخيره سازي داده ها و سرعت محافظت آن افزايش فراوان يافته است و بدون کاهش در قابليت هاي برنامه نويسي II ، استفاده از III بسيار ساده گشته است. به اين ترتيب با توسعه صنايع ، سازمانهاي مختلفي براي تأمين نيازمندي هاي روزافزون اجتماع پا به عرصه وجود نهادند که با توجه به کمبود نيروي انساني و منابع مادي استفاده از کامپيوتر بيش از هر زمان ديگر مورد توجه قرار گرفت و از آن جمله نرم افزارهاي مختلف با کاربردهاي متنوع که توانسته اند تا حدودي در پيشبرد اهداف سازمانها نقش داشته باشند. ولي آنچه مسلم است اي« است که سيستم هاي کامپيوتري بي نقص بوده و همواره در حال رشد مي باشد اما به طور يقين کمک شايانةي به جوامع نموده اند.

 

بانک اطلاعاتي چيست ؟

آيا تا به حال با واژه DBMS آشنا بوده ايد ؟ روش سيستم هاي تيک براي مديريت بر بانکهاي اطلاعاتي و مجموعه هاي بزرگ از داده هاي آماري در سيستم هاي کامپيوتري ، شايد تعريفي مناسب براي اين واژه باشد.

يک بانک اطلاعاتي به مجموعه اطلاعات در دسترس گفته مي شود که بر حسب نياز و اوليوت هاي خاصي که مديريت بر آنها در نظر مي گيرد ، مرتب شده اند.

براي دسترسي به تک تک مقادير اطلاعاتي احتياج به يک روند و يا سيستم جايگزيني مشخصي از اطلاعات در واحد هاي حافظه را خواهيم داشت.

داده هاي بانک اطلاعاتي به عنوان داده هاي پايدار و با ثبات منظور مي شوند . منظور از پايداري اين سات که نوع داده هاي بانک اطلاعات با داده هاي ناپايداري مثل داده هاي ورودي ، داده هاي خروجي ، دستورات کنترلي، صفها ، بلوکهاي کنترلي نرم افزار، نتايج مياني و به طور کلي مقام داده هاي از ماهيت آنها حالت گذرا دارد ، متفاوت است. به عبارت ديگر به اين دليل مي گوييم داده هاي بانک اطلاعاتي پايدار است: وقتي داده ها توسط سيستم مديريت بانک اطلاعاتي براي ورود به بانک اطلاعاتي پذيرفته شد فقط در صورتي مي تواند حذف شود که درخواستي به سيستم مديريت بانک اطلاعاتي ارسال شود و با اثرات جانبي ناشي از اجراي برنامه حذف نخواهد شد .


مبلغ واقعی 6,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 5,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما