محل لوگو

مقاله درباره پاورلیفتینگ


مقاله درباره  پاورلیفتینگ

مقاله درباره پاورلیفتینگ در 68 صفحه با فرمت word و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب

عنوان:

تاریخچه پاورلیفتینگ

تاريخچه مسابقات پاورليفتينگ در ايران

پاورلیفتینگ یا پرورش اندام

قواعد تمرین پاورلیفتینگ

10راه برای سوپر شارژ نمودن متابوليسم بدن

نقش تغذیه در انجام ورزش هاجدول ارزش غذایی

قوانین ومقررات مسابقات پاورلیفتینگ

منابع

تاریخچه پاورلیفتینگ

از ابتدای پیدایش تمدنهای مختلف، انسان بطور ناخودآگاه علاقه زیادی به سالم بودن و داشتن اندام متناسب و قوی بود و این احساس و نیاز تا به امروز ادامه داشته است. بطوری که از آن زمان تا کنون همواره در میان مردم افرادی بودند که تمام سعی خود را برای داشتن اندامی زیبا و ماهیچه ای می کردند. سابقه ورزشهای پرورش اندام (Bodybuilding) بشکل کنونی به قرن 12 میلادی می رسد و حدود قرن 16 میلادی بود که این ورزش در نقاط مختلف دنیا توسط دمبل هایی که با چوب و استخوان درست می شدند انجام می شد که تفاوت چندانی با روشهای پرورش اندام امروزی امروزی نداشت. حدود سالهای 1890 الی 1929 بود که پرورش اندام بصورت یک ورزش جدی و تجاری درآمد و طرفداران بسیاری را بخود جلب کرد و رقابت های بسیاری در جهان بخصوص در اروپا را بخود اختصاص داد. بطوری که داشتن اندامی ورزیده و زیبا جزو مزیت های شاخص افراد در انظار عمومی محسوب میشد. به جرات می توان گفت که اولین ورزشکار مشهور این رشته فردی بود بنام ایوگن سندو (Eugen Sandow) که بنام پدر پرورش اندام مدرن معروف شد. چرا که او علاوه بر آنکه ورزشکار بود فعالیت های زیادی برای پیشرفت و نهادینه کردن این ورزش نیز انجام داد. بعنوان مثال او یکی از اولین مجله های پرورش اندام بنام Physical Culture را منتشر کرد. او بود که برای اولین بار دمبل های فلزی را معرفی کرد و بسیاری خدمات دیگر.

 

تاريخچه مسابقات پاورليفتينگ در ايران

بطور غیر رسمی برگزاریمسابقات پاورلیفتینگ در سال 1365 در استان گیلان آغاز گردید. اینجانب نظام دودل درآن موقع بعنوان مربی بدنسازی پیشنهاد برگزاری این مسابقات را به هیأت وزنه برداریاستان گیلان ارایه نموده و پس از موافقت برگزاری مسابقات یاد شده در زمستان 1365 درسالن شهید باهنر رشت برگزار گردید.پس از آن هر ساله علاوه بر مسابقاتقهرمانی بزرگسالان مسابقات رده سنی جوانان نیز برگزار می شد.بتدریج همراهبا استان گیلان فعالیتهای این رشته ورزشی در استانهای کرمانشاه، خوزستان و اصفهانبتدریج انجام شد. در استان کرمانشاه استاد حاج محمد تقی خسروی ، در استان خوزستانزنده یاد استاد نادر حیدری و در اصفهان استاد دکتر حسین فرزانه فرد در این رابطهزحمات زیادی را متحمل شدند.در سال 1374 آقای علی مرادی به سمت ریاستفدراسیون وزنه برداری منصوب شدند.با حمایتهای ایشان و طی برگزاری چندین جلسه ای کهاینجانب و آقای حبیب الله عایل با ایشان داشتیم ، طرح راه اندازی کمیته پاورلیفتینگفدراسیون به تصویب رسید.البته مقررات این رشته ورزشی سالها قبل توسط نگارنده ازطریق مکاتبات با دبیر کل وقت فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگIPF آقای آرنولدبوستروم از سوئد دریافت و ترجمه شده بود.


مبلغ واقعی 25,000 تومان    36% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما