محل لوگو

تحقیق درباره فرآیند تولید سوسیس


تحقیق درباره فرآیند تولید سوسیس

تحقیق درباره فرآیند تولید سوسیس  در 9 صفحه با فرمت word

<<برسی فنی جهت اشنای به روشهای تولیدوبرآوردهای فنی جهت انجام محاسبات در تعیین مقادیر مایحتاج واح دها>>

((ارزیابی روشهای مختلف تولید و گزینش روش بهینه)):

تو لیدروش

فرآیند تولید سوسیس و کالباس در تمامی واحد مشابه می باشد.اختلا فات موجود ما بین واحدهای مختلف تولیدی فقط به میزان اتو ما سیون دستگاهای خط تولید بر می گر دد ((تشریح دقیق و جا مع فراین د تولید)): مراحل فرآیند تولید سوسیس و کا لبا س به شر ح زیر میباشد:

1.تحویل گوشت و آماده سازی گوشت

2.توزین مواد اولیه بر اساس فر مو لا سیون واحد

3.اختلاط

4.کاتر

5.لفاف زنی

6.پ خت و دود دادن

7.سرد کردن

1.آماده سازی گوشت:

این آماده سازی در واقع چر خ کردن گو شت می باشد.اگر گوشت منجمد باشد ابتدا دیفراست شده و سپس قسمتهای زا د نظیر استخوان غضرو ف و........ از آن جدا میگردد و سپس گوشت ها ی قطعه قطعه شده توسط چرخ گوشت ریز می گردد.اگر گوشت لاشه تازه باشد توسط گیوتین خردشده و سپس به وسیله چرخ کوشت چرخ می کردد.علت این کار یکنوا خت ساختن بافت چربی و گوشت و ریز کردن قطعات میباشد.

2.توزین مواد اولیه : طبق فرمولا سیون واحد مقدار گوشت چرخ شده مواد پر کننده اتصال دهنده ادویه جاتو چاشنی ها دقیقا وزن واماده اختلاط می گردد.

3.اختلاط: در دستگاهای میکسر عمل مخلوط کردن صورت گرفته و ذرات گوشت و چربی بطو ر کامل یکنواخت می گردد.با این عمل میکسر سوسیس و کالباسهایی با بافت درشت تولید میشود.

4.کاتر:

در دستگاه کاتر مواد افزودنی لازم به منظور به دست اوردن بافت و یکنواختی ترکیب محصول به گوشت اضافه میگردد.در این مرحله سوسیس بافت مناسب و چسبندهای بخود گرفته و مقدار زیادی گو شت به سرعت تبد یل به پورهای با بافت مناسب میگردد.

5.لفاف زنی

خمیر امولسیون اماده شده توسط پر کردن(stuffer (داخل لفاف پر گردیده و توسط نخ یا کلیپس بسته می شود. در انواع سوسیس های درشت فقط یکطرف گره زده شده و سر دیگر آن روی چوب آویزان میگردد به نحوی که ازیک دیگر فاصله داشته باشند. این عمل باعث می شود که هوا در اطراف سوسیس ها در دودخانه آزادانه جریان یابد واز به وجود امدن لکه جلو گیری شود.

برای کالباس هایی مثل بولوناکه طویل میباشند مواد رادر روده های سلولزی پر میکنند.وانها را به صورت افق بر روی یک توری قرار میدهند قرار دادن کالباس به این شکل باعث می شود که ان یکنواخت گردد.از طرفی محصول بیشتری را در دودخانه میتوانیم قرار دهیم.

6.پخت و دود دادن

در دودخانه امولسیون محصول سفت و منعقدمیشود در واقع دود خانه نوعی خشک کن میباشد.نکاتی که در دودخانه باید دقیقا برسی و در نهایت کنترل گردد.

1.ابعاد دود خانه

2.سیکل زمانی

3.دامنه دما

4.نیازمندیهای گرمایی(btu)

5.رطوبت نسبی

6.جریان هوا

7.نماد جریان هوا

8.دانسته دود

عوامل فوق باعث می شود که محصول در محیطی کنترل شده تولید شود . دمای داخل محصول در موقع ورود به دود 21-15 درجه سانتیگراد می باشد . در طی پخت این دما به 71-68 درجه میرسد . برای افزایش دمایی معادل 50 درجه سانتیگراد به 10000 btu برای پخت هر 50 کیلو محصول نیاز داریم تا پخته شود سرعتی که در آن محصول پخته می شود تحت تاثیر سرعت هوا در دودخانه است . هر چه سرعت هوا بیشتر باشد دمای داخلی محصول افزایش بیشتری پیدا می کند . سرعت پخت خیلی کمتر به وسیله سطخ رطوبت در دودخانه تحت تاثیر قرار می گیرد .

یک دود خانه با 4 قفسه به ابعاد 2/4*2/43*2/34 متر دارای یونیتی به ظرفیت تولید حرارت 600000 BTUدر ساعت است.در ضمن 40000 BTU گرما توسط ژنراتور دود تولید می شود.در این دودخانه حدود1000-500 کیلو محصول جای می گیرد.در هر دقیفه8تا11 بار تعویض هوا صورت میگیرد.مدت زمان پخت1ساعت میباشد


مبلغ واقعی 25,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 12,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما